24 apr Heb je ook zo’n hekel aan bellen?
Ondanks het feit dat ik De Acquisitiecoach ben, houd ik zelf ook niet zo van bellen.
En al helemaal niet KOUD bellen. Het woord alleen al. Ken je dat? Ik doe dat dus niet. Zonde van mijn tijd.
En natuurlijk leer ik je in mijn programma’s en coaching dan ook dat je er voor moet zorgen dat mensen jou gaan vinden en benaderen.
Lukt dat? Vaak wel. Maar minder dan voordat we vonden dat er een crisis kwam.
Dus… Ga je meer follow up doen.
Ik ook. Gisterenmiddag nog. En het bellen was leuk!
Dat is wel warm bellen, want je hebt al contact met deze mensen gehad.
En toch dat is soms lastig. Maar als het makkelijk is, was iedereen rijk, zeg ik wel eens.
Lastig is ook dat je mensen vaak niet te pakken krijgt. Want ze zijn aan het werk.
Bijvoorbeeld aan het bellen, of inhoudelijk met hun vak bezig.
Maar dat is een kwestie van herhaling, gewoon weer eens een keer proberen.
Uiteindelijk heb je ze wel aan de lijn.
TIP: Lukt dat nou niet, probeer dan eens via e-mail een belafspraak te maken.
Stel een tijd voor of nog beter, laat de ander dat doen.
En als je dat contact aan de lijn hebt ga dan niet proberen te verkopen.
Het enige dat je verkoopt door een telefoon is een afspraak!
Tenzij het een afsluitend gesprek is om een deal rond te krijgen.
Je wist dus al dat er belangstelling was. Even een paar goede vragen en huppakee, een order.
En verkopers vinden dat kicken. Maar ook een afspraak is leuk. Ga daar dus voor.
Focus vooral op het gevoel dat je zult hebben als het lukt.
En niet op de afwijzing als mensen geen afspraak willen.
Of nog anders, stel jezelf een heel ander doel.
Bijvoorbeeld de ander aan het lachen krijgen.
Of zelf iets leren.
Er gewoon een leuk gesprek van maken.
Onthoud een ding: een afwijzing is niet persoonlijk.
Ze zeggen alleen nee tegen jouw aanbod op dat moment. Niet tegen jou als persoon dus.
Hou dat vast. En beloon jezelf als het lukt. Geef jezelf een schouderklopje. Of doe iets geks.
Maak een dansje, slaak een kreet. Of sla op die gekke knop die ik cadeau kreeg.
Dan hoor je heel hard: “That was easy”. Melig maar leuk.
Wil je leren hoe je de goede vragen stelt, zowel in een telefoongesprek als tijdens je afspraak?
Doe dan mee aan Grow with the Flow Tijdens de Spin your Sales dag gaat het hier over.
’s Middags gaan we aan de slag met verkopen door hele goede vragen te stellen.
Ik behandel dan ook de zogenaamde SPIN sales techniek.
Waarmee je heel goed afspraken kunt maken en mensen de noodzaak van investeren in jouw dienst laat inzien,
doordat je inspeelt op hun echte behoefte.
Ook help ik je met een maatwerkscript voor je gesprekken.
Laat de klant praten en hou zelf de regie. En haal die opdracht binnen… Nu wel.
Vraag nu je gratis groeigesprek t.w.v. 150 euro aan.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.